05/2022
Samodzielna praca w trybie home office, bez bezpośredniego kontaktu z managerem i współpracownikami, jest często demotywująca dla pracowników, dlatego bardzo ważnym elementem jest ustalenie strategii pracy i wsparcia dla całego zespołu. W przypadku, kiedy praca w trybie home office nie funkcjonuje według wypracowanego modelu opartego na odpowiedzialności i zaufaniu, manager może czuć się niekomfortowo, a zespół może być sfrustrowany poczuciem nieufności i nadmiernej kontroli.
W dobie koronawirusa ważne jest, aby umożliwić osobom pracującym poza biurem przepracowanie trudnych sytuacji związanych z pracą zdalną, wykonywaną w domu jak np. łączenie opieki nad dziećmi z zadaniami służbowymi czy niepewnością związaną z pandemią. W takich sytuacjach pracownik, musi mieć poczucie wsparcia zespołu, managera i zarządu.
Wprowadzenie strategii współpracy w zespole pozwoli stworzyć przyjazne środowisko i zmotywować pracowników. Regularne interakcje z ludźmi wpływają na zaangażowanie zatrudnionych osób w firmie. Menedżer zespołu pracującego w trybie home office powinien więc robić wszystko, aby angażować swoich pracowników społecznie i zachęcać do interakcji z innymi członkami zespołu. Powinien też zadbać o dostęp do narzędzi ułatwiających komunikację. Zasady współpracy podczas home office, które warto wprowadzić to:
Dołącz do naszego newslettera HRShapers i odkrywaj aktualności jako pierwszy!
Masz pytanie?